Marknadsföring

Digital marknadsföring är ett stort och komplext område på webben. Det gäller att göra insatser i rätt ordning och på rätt ställe. För att kunna få ut maximal potential av sin webbplats. Gör man det rätt får man ut ett väldigt bra resultat för en mycket rimlig kostnad.

SEO

SEO är själva grunden och fundamentet i att få din webbplats att synas när någon söker på tex Google. Google använder sig av komplexa och kluriga algoritmer för att ranka alla olika sidor på webben. Det finns klara och tydliga riktlinjer för vad som ska vara med på din site för att den ska ha möjlighet att få en bra page rank. Problemet med dessa riktlinjer är att nästan alla följer dem. Så det gäller att vara smart och lägga fokus på precis rätt saker för att ge din sida bästa möjliga genomslagskraft. Då SEO är ett jättestort ämne så kommer vi i en rad blogginlägg komma med tips och trix för saker som du själv kan göra för att påverka sökoptimeringen av din webbplats.

Vi erbjuder också ett SEO baspaket (länk) där vi lägger SEO grunden för din hemsida. Lämna dina uppgifter i formuläret så kontaktar vi dig.

Sociala medier

Till hjälp i arbetet med att driva trafik till din sida finns det en drös med sociala medie plattformar. De vanligaste Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, youtube och många fler. Vilken av dessa du ska lägga mest kraft på är beroende av din målgrupp och din målsättning. Det finns tydliga skillnader mellan dessa olika aktörer vilket kan göra stor skillnad när du ska marknadsföra din webbplats. Det är inte alltid så lätt att prioritera mellan alla dess och att försöka hålla alla dessa uppdaterade på egenhand är näst intill omöjligt.

Vi hjälper dig med var och hur du ska lägga kraften på sociala medier.

E-mail

E-mail ger dig möjligheten att hålla kontakt med befintliga kunder och besökare till din webbplats. Det ger dig också en möjlighet att komma i kontakt med nya kunder och besökare. Att använda nyhetsbrev för att hålla kontakt med befintliga kunder/besökare är beprövat och gjort på rätt sätt kan det vara ovärderligt för dit företag. Se till att samla på dig ett stort register med adresser och ge dina kunder/besökare bra erbjudanden användbar information vid utskick av nyhetsbrev. Nästa steg är sedan att automatisera flödet av mejl som du skickar till dina kunder/besökare så att de anpassas mot respektive målgrupp.

Man ska aldrig glömma att det kostar mer att få in en ny kund än att behålla en befintlig. Jobba med lojalitet.

Annonsering

Med annonsering i digital marknadsföring har du chansen att ringa in din målgrupp väldigt precist, men också gå brett. Det går också att mäta resultatet väldigt noga med hjälp av Google Analytics mer eller mindre i realtid. Det här gör att du kan få en ytterst bra ROI på de kronor som läggs på annonsering. Återigen behöver du ha klart för dig vilken målgrupp som är aktuell att träffa med annonsen. Sen behöver valet göras om annonseringen ska ske med Adwords, Facebook, LinkedIn, Instagram eller Youtube vad som nu kan passa bäst.

Viktigt är givetvis själva innehållet i annonsen, men ännu viktigare är det hur besökaren tas emot efter att ha klickat på din annons. Vanligt är att man gör specifika ”landningssidor” med mer ingående information kring erbjudandet och tydliga ”call to action” för att konvertera besökaren till en kund.

Sammantaget kan man säga att görs de här punkterna på ett smart och lyckosamt sätt så kommer det att förändra både besöksstatistik och försäljningen i grunden. Det kommer att kännas som att saker och ting sköter sig själv när alla bitar faller på plats.