Uppdateringar och support – WordPress

Arbetar du med WordPress och känner att du ibland behöver hjälp med uppdateringar och support?

Då har du kommit alldes rätt!

Uppdateringar och Support av WordPress – 995 kr/mån

När du behöver en webbavdelning som hjälper dig med företagets hemsida, men inte hela tiden.

I Snillriks nyhetsbrev till våra kunder står det alltid någon påminnelse om att man måste hålla sin sida uppdaterad. Den överlägset största anledningen till att WordPress-sidor blir hackade, låsta eller förstörda på något sätt är för att den inte är uppdaterad eller att man använder gamla övergivna plugins. Det är förutom säkerhetsuppdateringar också olika sorters optimeringar och nya funktioner i uppdateringarna som gör att sidan blir både säkrare och snabbare.

Många brukar göra det själva, men en del tycker det känns krångligt och har kanske varken tid eller lust att göra sånt.

Eftersom vi riktar oss till små och medelstora företag så sköts hemsidan ofta av någon på företaget. Ibland behöver denne hjälp med lite mer avancerade saker, fråga hur man gör saker i WordPress, rätta till eller fixa saker som blivit fel. Det kan också vara utanför WordPress som tex. hur man ska tänka kring SEO, vad man kan göra för att få upp hastigheten på sin sida osv. 

Det behövs support av någon som kan lite mer helt enkelt. 

För bara 995 kronor (+moms) per månad får du allt i ett, vi underhåller din webbplats så den alltid är uppdaterad och dessutom ingår en timme support i priset.
Uppdateringar och Support
Support_underhall_uppdateringar

Kontakta oss

När du behöver hjälp med 

  • Uppdateringar.
  • Bygga upp innehåll.
  • Något rasat eller inte fungerar som det ska.
  • Plugin inte funkar som de ska.
  • Förslag på lösningar.
  • Förslag på plugin och funktioner.
  • Eller vad som helst. 🙂

Mycket av det som ingår i vårt avtal för Uppdateringar och Support är sånt man kan göra själv, det finns lite mer om hur man gör uppdateringar här tex. 

Men, det är inte alla som känner sig bekväma med att sköta uppdateringar så ofta ses det som en liten summa för att slippa det.

Många som har lite enklare sidor eller där det mer är information för ens kunder, och kanske inte det verktyg det är för andra, går inte in och administrerar den speciellt ofta och då blir det heller inte naturligt att man uppdaterar “medan man ändå är där”.

Sen är support-delen viktig för många, det är helt enkelt lättare att bara skicka ett mail till någon som kan WordPress utan och innan istället för att vara tvungen att googla sig fram till lösningar. Vi har redan googlat det och har koll på det mesta, och vi har alla sökorden och platserna där vi vet att man hittar det man söker.

Så, kontakta oss så slipper du lite huvudvärk 😉

När vi gör uppdateringar så kollar vi först igenom vilka plugins som ska uppdateras, och om det är större uppdateringar eller om det är plugins som är viktiga för sidans funktion så tar vi en kopia på hela siten för att kunna uppdatera säkert.

Eftersom vi uppdaterar i princip dagligen om det behövs så blir det sällan mer än enstaka plugins som ska uppdateras varje gång blir det väldigt sällan några problem.

Eftersom vi har flera olika kunder och vi alltid försöker använda de vanligaste och mest  använda pluginen så har vi också koll på vilka plugin som kan ha några fel eller konstigheter, om andra haft problem med uppdateringarna av dem etc.

Vi passar också på att kolla igenom så det inte är övergivna plugins eller oanvända plugins som ligger kvar utan att de egentligen används.